22 januari 2008

Enge spin, orientatiereis

Ik was geloof ik bij vrijdag gebleven als ik het goed heb. Zaterdagmorgen had Pieter eerst nog een bespreking. S Middags zijn we met de hele Oikonomos clan + de juffen van school weggeweest. Schitterend, met zn 18en in een pick up, gewoon in de open lucht. Hobbeldebobbel. En die papua's lachen natuurlijk, zo'n bak vol witten! De Papua's hebben echt humor, die hebben gewoon dezelfde humor als ons, liggen soms helemaal in een deuk. En als ze lachen moet je vanzelf ook lachen, hun hele gezicht straalt dan met van die witte tanden. We zijn het hier eigenlijk al een beetje gewend. Alles is al best gewoon. De mensen van Oikonomos zijn allemaal ook erg leuk. We worden erg goed verzorgt. Eten wordt gekookt, de was wordt gedaan enz enz. Maar goed, zaterdag zijn we dus naar een picknickplaats geweest ergens buiten Wamena. Hele mooie natuur. We hebben in zo'n honai (hut) een vuurtje gemaakt en eten opgewarmd. Antonie (vrijwilliger bij Oik) ging mie maken op het vuur. Zakte er echt vanaf het dak een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote spin in zijn nek. Ik had het niet meer. Zooooooooooo eng. Zo'n spin heb ik nog nooit gezien. Was echt formaat vogelspin, grijs met enorme harige poten. Je snapt, ik heb niet meer lang in die hut gezeten..............................

S Avonds zijn we uit eten geweest in een leuk restaurantje hier. Heel gezellig.

Zondag zijn we hier naar de kerk geweest. Echt psalmen op ongeveer hele noten. Netty heeft de preek vertaald. Tussen de middag met zn allen gegeten en om 4 uur naar de Amerikaanse bijeenkomst geweest op de MAF base. Leuk om iedereen te ontmoeten. Vanmorgen zijn we naar de lagere school geweest. (2 kleuterklassen en de eerste klas). Dit is de voorbeeldschool van Oik. De kinderen die in 'groep 3' zitten, hebben vorig jaar op de Oik kleuterschool gezeten. Dus volgend jaar voor het eerst groep 4. Ik ga waarschijnlijk op deze school werken. En er is hier genoeg te doen!! We hebben er veel zin in. Vanmiddag had Netty met Pieter en nog iemand een bespreking op kantoor (ons huis). Dus ik heb lekker even gelezen, nog geen tijd voor gehad, je bent hier constant bezig! Nu is Pieter in bespreking met ds Nekwek (zit ook in het bestuur van de school), dus ik ga weer eens even op mijn gemak mailen. Op de foto's zie je de kleuterschool en de hogeschool van Pieter. Foto's van ons huis staan nog op mijn toestel, dus die kan ik nog even niet mailen. Het is een groot huis helemaal van steen met heel veel ruimte. Grote tuin, helemaal omheind. Er moet een nieuwe badkamer en keuken in en nog wat kleine dingetjes veranderd. Maar eerst moet het nieuwe kantoor gebouwd worden (ernaast), voordat wij er kunnen gaan wonen. Dat is voorlopig nog niet af, dus wij moeten eerst nog een poosje in een ander huis, dat is verder nog niet bekend.

Ik ga Gerlinde eens gezelschap houden, want Marnix zit ook bij die bespreking. Jaja, lange werkdagen voor Pieter hoor!!

Groeten weer vanuit Wamena. T Regent trouwens op het ogenblik pijpenstelen...

Geen opmerkingen: